úterý 4. října 2011

Jim Van Slyke: "Stephen Sondheim je moje krevní skupina".

Jim Van Slyke patří dnes k uznávaným vokalistům, intepretům americké populární písně. Osobně sleduji jeho tvorbu už nějaký rok a jsem ráda, že přijal pozvání k nám na Stardust Melodies... 

Jeho druhé studiové album s názvem The Sedaka Sessions vyšlo před nedávnem, je poctou legendárnímu zpěvákovi Neilu Sedakovi. O hudbě, rodině, budoucích projektech, ale také cestování a Praze jsme si podívali nedávno...




Kdy jste poprvé zjistil, že chcete být zpěvákem, interpretem populárních písní...
Domnívám se, že mi bylo asi 10 let.. Většinu života jsem snil o tom, že budu jednou zpívat. Mou inspirací vždy byli zpěváci jako Neil Sedaka, Barry Manilow, Billy Joel, Elton John a další.


Vaše první album OPEN ROAD i druhé THE SEDAKA SESSIONS u firmy LML Music Label. Lee Lessack (majitel LML Music Label) hovořil v nedávném rozhovoru o své společnosti a o tom, že je šťastný, že hudba a nosiče tolika talentovaných lidí vychází právě v jeho vydavatelství. Můžete nám prosím říci něco více o Vaší spolupráci s LML? 
Před několika lety mne moje kamarádka Maureen seznámila s Lee Lessackem, vše začalo právě v tu dobu. Poslal jsem mu své první album, které jsem právě dokončíl. Moc se mu líbilo a rozhodl se, že mne "vezme pod svá křídla". A tak začala moje spolupráce s LML. Jsem velice šťasten a vážím si toho, že jsem jeden z těch, kteří mohou svou práci prezentovat právě přes LML. 


The Sedaka Session 


Srpen byl ve Vaší kariéře skutečně důležitý měsíc. Vaše nové album THE SEDAKA SESSIONS, které obsahuje také dva duety s legendárním Neilem Sedakou, vyšlo ve Spojených státech. Můžete nám prosím říci více o celém projektu?
Natočení alba The Sedaka Sessions bylo téměř nutností. Hlavním důvodem pro nahrání a vydání alba byl velký úspěch The Sedaka Show, se kterou jsem více méně na cestách po USA už několik let. Miluji Neilovu hudbu již od doby, kdy jsem byl malý chlapec.
Pořad k poctě Neila Sedaky měl a má veliký úspěch u diváků, proto je zcela přirozené, že jsem natočil album, které obsahuje více méně písně, které v show zpívám. A to je to, co jsem udělal. V programu The Sedaka Show je samozřejmě více písní než se objevilo na samotném albu, vše bohužel nešlo zachytit na nahrávce. Je to skutečně spousta krásné muziky...



Jim s Neilem Sedakou a Michaelem Feinsteinem 



Vystupoval jste v mnoha jazzových klubech, překrásných místech v USA i po celém světě. Plánujete v blízké budoucnosti například evropské turné? 
Upřímně doufám, že se brzy do Evropy vrátím a budu zde koncertovat! Před několika lety jsem vystupoval na několika koncertech v Německu. Díky tomu jsem měl také možnost se podívat do Prahy. Moc jsem si to v české metropoli užil. 



Kde se cítíte nejvíce doma?
To je skutečně těžká otázka. Kdekoliv, kde vystupuji a kde jsou diváci, kteří si chtějí užít skvělou muziku. Pokud bych měl specifikovat, tak mám hrozně rád New York!


Co je pro Vás nejdůležitější věcí v životě?
Rád bych řekl, že moje rodina, zdraví a hudba. Toto je velice těžká otázka...


Kdo patří mezi Vaše oblíbené skladatele, písničkáře, textaře a proč?
V první řadě bych rád zmínil Neila Sedaku a jeho partnery Phila Codyho a Howarda Greenfielda. Spousta mých oblíbených skladeb jsou právě písně od Neila. Dále mám moc rád umělce a tvorbu lidí jako je Barry Manilow. Jsem velkým příznivcem tvorby Stephena Sondheima, jeho hudba je můj šálek kávy! Miluji jednoduchost a přitom složitost jeho děl. Hudební divadlo jako takové mám velice rád. Existuje mnoho krásných písní, které byly napsány originálně pro divadelní muzikály. Je jich spousta. 






Jaké máte plány do budoucna?
Rád bych pokračoval v projektu Neila Sedaky. Budu dále na turné s The Sedaka Show. Jakmile se tyto aktivity trošku uklidní, rád bych začal pracovat na projektu novém. Mimo zpět pracuji také jako učitel zpěvu v New Yorku a ve Washingtonu DC. 

Mockrát děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí do budoucna...
Vice infomací o Jimovi a jeho hudbě naleznete na jeho oficiálních stránkách www.jimvanslyke.com

------------------------------------------------------------------------------------------

Interview in English language:

When was the first moment when you realized you want to become a singer, nothing else but a singer of popular songs?
Pretty much when I was 10 years old. Most of my life it's what I have dreamed of...being inspired all these years by singers like Neil Sedaka, Barry Manilow, Billy Joel, Elton John to name a few..

 
You are one of the artists who are signed to LML Music label. In March, Mr. Lessack talked a little about his label and some of the talented artists that he is so happy to have under the wing. How did you get signed to LML Music label? How did it all start for you?
A friend of mine (Maureen Mahoney) introduced my singing to Lee and it all began there really...I sent him my first album (which I had finished recording) He loved it...signed me to the label and that's kind of where it began with me and LML. I am thrilled to be part of such a diverse, talented group of singers on the label.


August is a great month for you. Your new album The Sedaka Sessions with two duets with the one and only legend Neil Sedaka will be released in no time. Can you please tell us more about this project?
The Sedaka Sessions was a must for me after having such success with my show The Sedaka Show...which I have been touring with all over the US the past couple of years.  I have loved Neil's music since I was a I'd.  The show has been great success so it seemed to make sense to record the music from the show.  Which is what I did.  Pretty much the entire album is music from the show with the exception of song or two...There is also MORE music in the show tht we didn't record. SO MANY SONGS!!!!


You've performed in many jazz clubs and wonderful places around the USA. Do you plan to come to Europe anytime soon?
I TRULY HOPE TO COME TO EUROPE AND PERFORM!!!  I did some concerts in Germany a number of years ago which is when I visited Prague!


Where do you feel at home the most? Most at home?
Gosh...anywhere I'm on stage and there is an audience who wants to enjoy some great music! I do love NY though!


What is the most important thing in your life? 
I'd have to say my family/my health/my music...it's a hard question to answer!!!


Who is your favorite songwriter/ songwriters, lyricist / lyricists and why? 
Well...I'd have to say first and foremost Neil Sedaka and his partners Phil Cody and Howard Greenfield...for many obvious reasons... some of my favorite music is the music Neil wrote... I also Love Barry Manilows music...his music speaks to me as well.
I am a sucker for Sondheim. I love the challenge of singing his music and the complexity of it. I am a huge musical theatre fan as well. There are so many individual songs I lov.
Yet... Another very hard question to think more about!!

 
What are your plans for the future?
Waiting to see how the Sedaka projects continue..I will continue to tour the Sedaka Show and as soon as that settles down a bit I will start developing the next project.  In the meantime I keep very busy as a vocal coach in NY and the Washington DC area..

Žádné komentáře:

Okomentovat