neděle 12. června 2011

THAT'S WHAT FRIENDS ARE FOR

Jednou z nejznámějších skladeb (v tomto případě textu k písni) ze zpěvníku Carol Bayer Sager je zajisté THAT’S WHAT FRIENDS ARE FOR.



O historii a zrodu skladby nám prozradí více sama autorka textu...

"Skladba byla původně napsána pro v roce 1982 pro film Night Shift, ve kterém hrál Henry Winkler a Michael Keaton. Film režíroval Ron Howard. Na konci filmu píseň zazněla v podání Roda Stewarda. 

Po natočení filmu jsme se Burt a já (Burt Bacharach je autorem hudby k písni, v době vzniku skladby byl manželem Carol Bayer Sager) sešli s Dionne Warwick v nahrávacím studiu - v té době jsme pracovali na společném projektu. Během frekvence jsme se rozhodli, že by píseň THAT’S WHAT FRIENDS ARE FOR v jejím podívá zněla skvěle. A já jsem navrhla, abychom ještě přizvali Stevie Wondera a natočili jejich společný duet. V tu dobu oba přemýšleli o případné budoucí spolupráci; tento návrh přišel tedy velice vhod.

V době natáčení se moje a manželova kamarádka Elizabeth Taylor chtěla moc setkat se Steviem. Nikdy předtím se s ním nepotkala. Pozvali jsme ji tedy do nahrávacího studia. Když slyšela skladbu, byla velice dojata. Když jsem viděla, jak se jí píseň líbila a jak téměř brečela dojetím, napadla mne jedna věc. Společně s manželem a interprety jsme se rozhodli věnovat veškeré peníze z prodeje skladby nadaci AmfAR, The Foundation for AIDS Research (Nadace sloužící k podpoře a výzkumu AIDS). Poté jsme se ještě přizvali k natočení kompletní verze Gladys Knight a Eltona Johna.


Výsledek byl téměř magický. Byl to jeden z nejintenzivnějších zážitků mého života."

Žádné komentáře:

Okomentovat